מהם השירותים אותם רופא שיניים חירום יכול להציע

שמוליק דורינבאום

מקדם אתרים ביום ומוזיקאי בלילה, דואג לשיניים שלו ושל המשפחה שלו יום יום

כשאנחנו חושבים על טיפולי שיניים אצל רופא, אז בדרך כלל רשימת השירותים שאנחנו מצפים לקבל ממנו, כוללת סתימות, טיפולי שורש, עקירות וכדומה. אך יש סוג נוסף של טיפולים שרופא שיניים יכול לספק לנו ואלה טיפולי חירום.

טיפולי חירום, כשמם, אלה טיפולים אשר מסופקים לפציינטים במקרים מיוחדים, יוצאי דופן, אז הם מתמודדים עם מצב שאינם סובלים דחייה. זה יכול להיות במהלך שעות העבודה הרגילות של הרופא, במקרה כזה הם נכנסים לטיפול מבלי לקבוע תור, בין אם זה בין מטופלים אחרים ובין אם זה במקום אחד מהם, אך יש מצבים אז טיפול החירום מתבצע בלילה, בחגים או בסופי שבוע. כלומר מחוץ לשעות העבודה של המרפאה.

רופא שיניים שמספק שירותי חירום, יכול להציע אותם הן במרפאה שלו והן בבית שלו, במידה ויש לו את האמצעים והכלים לכך. כפי שנוכל לראות מיד, הטיפול איננו כולל את כל השירותים שאמורים לקבל אצל רופא שיניים באופן סטנדרטי, רגיל. מדובר על טיפולים מיוחדים אשר מיועדים לצורך מניעת כאב או מניעת החמרה של המצב. ברגע שמתמודדים איתו ומייצבים אותו בצורה נכונה, אז אפשר לעבור לטיפול הרבה יותר ממושך, הרבה יותר ממוקד, מתוך כוונה לעשות את כל מה שנדרש באזור.

לפני שנציג כמה מהשירותים הבולטים שטיפולי חירום בשיניים אמורים לספק, חשוב להדגיש היבט מסוים והוא, ברגע שבוחרים לפנות אל רופא שיניים מסוים, יש לוודא שהוא מציע גם שירותי חירום. כך אנחנו לא נצטרך למצוא את עצמנו מטופלים על ידי רופאים שאנחנו לא מכירים.

אילו שירותי חירום הרופא יכול לספק לנו

כאמור, רופא שיניים חירום אליו אנחנו פונים במקרה של תחושת כאב עזה או חבלה, יכול לספק שורה של שירותים, שורה של טיפולים, שמטרתם להקל על הכאב, לספק לו עזרה ראשונה אך הוא לא יכול לבצע את כל התהליך הטיפולי. לשם כך נידרש לתאם מועד לתור, ולהגיע אליו להמשך הטיפול.

לכן, אם נניח אנחנו חווים תחושה של כאב עז בשיניים, הרופא יבחן מדוע זה ויציע לנו כלים כיצד להפחית את תחושת הכאב. ייתכן שזה ידרוש ניקוי סטנדרטי של המקום, ייתכן שזה ידרוש שימוש במשככי כאבים עד אשר נידרש לחזור אליו לטיפול חוזר.

טיפולי עזרה ראשונה, יכולים להפחית את תחושת הכאב, למנוע מהמטופל להרגיש סבל וכמובן גם הם נועדו גם למנוע החמרה של המצב. למשל, אם אנחנו מתמודדים עם חבלה מסוימת במקום, אז הוא יבחן מה בדיוק אפשר לעשות בשביל לנקות את המקום ולשמור עליו עד אשר יהיה אפשר לטפל בו באופן מעמיק.

צריך להבין שטיפול עקירה, שורש או כל טיפול אחר דורשים הכנה מוקדמת ולכן אי אפשר לבצע אותם במסגרת עזרה ראשונה וטיפולי חירום.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך