רפואת שיניים דחופה – מה עושים במקרה חירום עם כאבי שיניים?

שמוליק דורינבאום

מקדם אתרים ביום ומוזיקאי בלילה, דואג לשיניים שלו ושל המשפחה שלו יום יום

אם אי פעם כבר נקלעתם למצב חירום עם השיניים – אתם וודאי כבר יודעים כמה מפחיד וכואב זה יכול להיות. לעיתים קרובות אנשים אינם בטוחים מה היא ההגדרה לרפואת שיניים דחופה – למי עליהם להתקשר? ומה הם יכולים לעשות בבית במצב הזה? המומחים שלנו ריכזו לכם הנחיות שיסייעו לכם להתמודד עם המשבר במהירות וללא נזקים נוספים.

לשאלה הגדולה – האם זה באמת דחוף?

יש כאבי שיניים שיכולים להתברר כמצב חירום, בעוד שאחרים ניתנים לטיפול גם יום או יומיים אחרי. במידה ואתם חווים כאב חזק בשיניים בשעה מאוחרת או בסוף שבוע – חשוב שקודם כל תבינו את ההבדל בין השניים כדי לא להגיע למצב שאתם דוחים טיפול נחוץ, או לחילופין – משלמים המון כסף עבור טיפול חירום שלא היה הכרחי באותו רגע.

להלן מספר דוגמאות לרפואת שיניים דחופה:

• דימום חזק בחניכיים שלא מפסיק.
  • נפיחות גדולה וכואבת
  • כאב שיניים שלא עובר עם משככי כאבים
  • לחיים או/ו פנים נפוחות בשילוב עם כאב שיניים.
  • רגישות קיצונית בשיניים.
  • כאב שיניים שמלווה בחום וצמרמורות.
  • אם נפלתם והלסת/שיניים שלכם נחבלו – גם אם אתם לא חווים כאב באותו רגע, חשוב להתקשר למוקד חירום ולהתייעץ מחשש לנזק.
  • אם עברתם טיפול שורש כואב לפני כמה שעות ואתם מרגישים עדיין כאבים עזים.

אם אתם חווים את אחד התסמינים הללו – יש לפנות מייד למרפאה הקרובה לביתכם שמספקת טיפולי חירום.

לרוב רופאי השיניים יש מספר חירום בדיוק למקרים הללו. אם אתם לא מצליחים להגיע לרופא המטפל שלכם מכל סיבה שהיא – תמיד תוכלו למצוא באזורכם מרפאת חירום שעובדת גם בלילות וסופי שבוע.

מה לא מוגדר כטיפול שיניים דחוף?

• סתימה או כתר שנפל
  • שן שבורה או סדוקה (אלא אם כן אתם חווים כאבים חזקים מאוד)
  • אוכל שנתקע בין השיניים
  • כאב שיניים עמום
  • רגישות קלה בשיניים
  • הכתמה של שן

שימו לב, גם אם אתם חווים את אחד מהתסמינים הללו, אומנם אתם לא צריכים לפנות למרכז רפואת שיניים דחופה, אל כן מומלץ לפנות לרופא השיניים שלכם בהקדם האפשרי. למרות שתוכלו להמתין כמה ימים, זה מהר מאוד יכול להגיע גם למצב חירום – קבעו תור בהקדם.

עם מי עלי ליצור קשר?

הכתובת הראשונה שלכם היא הרופא שיניים שלכם, יחד עם זאת – ישנם מצבים בהם רופא השיניים לא זמין ולכן עדיף ללכת למרפאת חירום או לחילופין למיון. ככלל, עליכם לפנות לחדר מיון במקרים כמו כאבים בלתי נסבלים, דימום שלא ניתן לעצור וכאב שיניים שמלווה בחום גבוה וצמרמורות.

נוסיף ונרגיע שרוב הכאבים הדנטליים הם לא דחופים – אם אתם לא סובלים מכאבי תופת ויכולים לשרוד את הלילה – התקשרו יום למחרת לקבוע תור לבדיקה אצל הרופא המטפל שלכם.

העיקר הבריאות!

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך